جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۳۵۸۹
|
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
همایش جهانی حضرت علی اصغر (ع) در منطقه ۱۸

شیرخوارگان حسینی پیام عاشورا را جهانی می‌کنند

همزمان با برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ایران و سایر کشور‌ها، این مراسم با حضور بیش از ۵۰۰ شیرخواره در منطقه ۱۸ برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هر ساله در اولین جمعه ماه محرم همایش جهانی شیرخوارگان حسینی با حضور نوازادان شیرخواره و به یاد کودکان شهید واقعه عاشورا برگزار می‌شود. 
 
فرهنگسرای خاتم نیز روز جمعه ۲۴ مهرماه مصادف با دومین روز ماه محرم و اولین جمعه این ماه، همایش شیرخوارگان حسینی را برگزار می‌کند. بزرگداشت شعائر حسینی و تربیت نسل انقلابی، مکتبی و حسینی و توسل به حضرت علی‌اصغر علیه‌السلام از جمله اهداف برگزاری این همایش است. 
 
برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی با حضور بیش از ۵۰۰ کودک شیرخوار به همراه مادران آن‌ها برگزار می‌شود و جمعی از شخصیت‌ها و ائمه جمعه و جماعات حضور خواهد داشت. 
در این مراسم، کودکان شیرخوار به یاد حضرت علی اصغر (ع) لباس هایی سبز رنگ به همراه یک سربند با نام لبیک یا رسول الله(ص) خواهند پوشید. مادران عزادار نیز با بستن سربند‌ها و پیشانی بندهای سبز منقوش به نام حضرت علی اصغر (ع) به سر و پیشانی شیرخوارگان خود با خواندن لالایی بـه یادشهادت مظلومانه طفل اباعبدالله (ع) به عزاداری خواهند پرداخت. 
قرائت قرآن توسط استاد محمد‌پور عاشوری، سخنرانی حجت الاسلام درانی، سخنرانی حاج ابراهیم صفری، مداحی حاج کاظم حیدر‌زاده و حاج علی باقر لویی از جمله بخش‌های این ویژه برنامه است. 
 
این برنامه از سوی فرهنگسرای خاتم با همکاری حسینیه سید الشهدا و شهرداری منطقه ۱۸ روز جمعه جمعه ۲۴ مهر ماه ساعت ۹ تا ۱۲ در حسینیه سید الشهدا (ع) به نشانی یافت آباد، خیابان شهید رجایی، خیابان شهید عمرانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند.
نظر شما